ALMS'ye Giriş İçin Hazırladığımız Yardım Dokümanımızı Okudunuz mu?

Yazar: Advancity | İçerik Geliştirme ve Yazılım Destek Uzmanı – Yunus YALIN


İÇİNDEKİLER

ALMS'e Girişte Karşılaşılabilecek Hatalar ve Çözümleri
1. İnternet Bağlantısı Olmaması Durumu
2. Kullanıcı Adı veya Parola Hatası Durumu
3. Caps Lock Açık Kalması Durumu
4. Shift, Alt, Alt Gr veya Ctrl Tuşlarının Basılı Kalması Durumu
5. Ön Belleğin Kayıtlı Kalması Durumu
6. Kullanıcının Bilgisayar Tarihinin Yanlış Olması Durumu
7. Kullanıcının Sisteme Kayıtlı Olmaması Durumu
8. Kullanıcının Durumunun Pasif’e Düşmesi Durumu
9. Kullanıcının Silinmesi Durumu
10. Yanlış Şifre Deneme Limitinin Aşılması Durumu
11. OBİS Entegrasyon Sisteminin Durması Durumu

 

ALMS'e Girişte Karşılaşılabilecek Hatalar ve Çözümleri
ALMS sistemine giriş yapamamanız durumunda yaşıyor olabileceğiniz hataları ve olası çözümlerini bu makalemizde kaleme alıyoruz. Sorununuzu bu makale yardımı ile çözememeniz durumunda üniversitenizin UZEM (Uzaktan Eğitim Merkezi) veya öğrenci işleri birimi ile irtibata geçiniz.

UZEM veya öğrenci işleriniz sorunu çözemiyorsa ALMS Destek Ekibinden yardım talep edecektir. ALMS desteğinin kullanıcı desteği bulunmamaktadır. Sorunlar kurumların yetkili kişileri ile çözüme kavuşturulur.

İçindekilere Git



İnternet Bağlantısı Olmaması Durumu
Bilgisayarınızda internet olmaması durumunda sisteme giriş yapamazsınız.

Çözüm Nedir?
Bilgisayarınızı açtığınız gibi işletim sisteminizin arka planda çalıştırmaya çalıştığı programlar nedeniyle internete bağlanmanız uzun sürebilir. Belli bir süre bekledikten sonra tekrardan bağlanmayı deneyiniz.

Bulunduğunuz yerde birden çok kullanıcı aynı interneti kullanması durumunda IP çakışması neden olabilir. Modeminizi yeniden başlatıp tekrardan bağlanmayı deneyiniz.
Bilgisayarınızı internet simgesinde ünlem (!) işareti bulunuyorsa sistemsel bir sorun yaşıyor olabilirsiniz. İnternet simgesine sağ tıklayarak ‘Sorunları Gider’ düğmesine tıklayarak, bilgisayarın sorunları çözmesini deneyebilirsiniz.

İnternet servis sağlayıcınız güvenlikli bir sisteme sahip olabilir. Telefonunuz vasıtasıyla bilgisayarınıza internet aktararak sisteme giriş yapmayı deneyebilirsiniz.

İçindekilere Git



Kullanıcı Adı veya Parola Hatası Durumu
Kullanıcı adınızı veya parolanızı hatalı yazıyor olabilirsiniz.

Çözüm Nedir?
Kullanıcı adınızı ve parolanızı dikkatli bir şekilde yazmanız, sorunu çözecektir. Ayrıca klavyenizde bulunan tuşlardan bazıları bozulmuş olabilir. Hızlı bir çözüm üretmek için Windows Simgesi > Windows Donatıları > Windows Erişim Kolaylığı > Ekran Klavyesi’ni açarak açılan klavyeden kullanıcı adı ve parolanızı yazmayı deneyebilirsiniz. Ekran Klavyesini açmak için Windows tuşuna tıkladıktan sonra ‘Ekran Klavyesi’ yazarak da ‘Ekran Klavyesi’ni açabilirsiniz.

İçindekilere Git



Caps Lock Açık Kalması Durumu
Caps Lock tuşu açık kalmış olması durumunda hatalı kullanıcı adı ve parola yazıyor olabilirsiniz.

Çözüm Nedir?
Bilgisayarınızda yeni bir not defteri açarak yazı yazınız. Yazdığınız tüm yazılar büyük harfle yazılıyorsa ‘Caps Lock’ tuşuna tıklayarak büyük harfle yazı yazma sorununu çözebilirsiniz.

İçindekilere Git



Shift, Alt, Alt Gr veya Ctrl Tuşlarının Basılı Kalması Durumu
Shift, Alt, Alt Gr ve Ctrl tuşları bilgisayarınızda farklı fonksiyonları harekete geçiren tuşlardır. Bu tuşların basılı kalması durumunda farklı harfler yazıyor olabilirsiniz.

Çözüm Nedir?
Klavyenizi usb kablosunu çekiniz. Tüm tuşları elinizle sağa sola doğru tıklayarak basılı kalmış tuşları basılmış durumdan kurtarabilirsiniz. Klavyenizin usb kablosunu tekrar bilgisayara bağlayarak tekrardan giriş yapmayı deneyiniz.

Sorun çözülmüyorsa; hızlı bir çözüm üretmek için fareniz ile tıklayarak, Windows Simgesi > Windows Donatıları > Windows Erişim Kolaylığı > Ekran Klavyesi’ni açarak açılan klavyeden kullanıcı adı ve parolanızı yazmayı deneyebilirsiniz. Ekran Klavyesini açmak için Windows tuşuna tıkladıktan sonra ‘Ekran Klavyesi’ yazarak da ‘Ekran Klavyesi’ni açabilirsiniz.

İçindekilere Git



Ön Belleğin Kayıtlı Kalması Durumu
Birden fazla kullanıcının aynı bilgisayardan giriş yapması ön bellekte bulunan bilgiler ile sisteme giriş yapılmaya çalışılıyor olabilir.

Çözüm Nedir?
Tarayıcınızın ön belleğini geçmişi temizleyerek temizleyebilirsiniz.
Geçmişi temizlemek istemiyorsanız tarayıcınızın ‘Gizli Mod’ özelliğini kullanarak sisteme giriş yapmayı deneyiniz.

İçindekilere Git



Kullanıcının Bilgisayar Tarihinin Yanlış Olması Durumu
Kullanıcının bilgisayar tarihi geçmiş bir tarihte veya ileri bir tarihte kalmış olabilir.

Çözüm Nedir?
Bilgisayar tarih ayarlarına giderek tarihi ve saati günümüz saati olarak ayarlayınız. Tarih ve saati ayarladıktan sonra sisteme tekrardan giriş yapmayı deneyiniz.

İçindekilere Git



Kullanıcının Sisteme Kayıtlı Olmaması Durumu
Kullanıcı sisteme kayıtlı olmayabilir.

Çözüm Nedir?
Üniversitenizin UZEM (Uzaktan Eğitim Merkezi) veya öğrenci işleri birimi ile irtibata geçerek kendinizin sistemde olup olmadığınızı kontrol edip, sistemde olmamanız durumunda kaydetmelerini isteyebilirsiniz.

İçindekilere Git



Kullanıcının Durumunun Pasif’e Düşmesi Durumu
Bulunduğunuz kurumun UZEM’i (Sistem Yöneticisi) tarafından veya eğitmeninize yetki verilmiş ise eğitmeniniz tarafından kullanıcı hesabınız pasif olarak ayarlanmış olabilir.

Çözüm Nedir?
Üniversitenizin UZEM (Uzaktan Eğitim Merkezi) veya öğrenci işleri birimi ile irtibata geçerek hesabınızın ‘pasif’ olarak ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol ettirebilir. Hesabınız kurumunuz tarafından uygun görülmesi durumunda ‘aktif’ olarak ayarlanacaktır. Kurumunuzun sorunu çözememesi durumunda ALMS desteği ile irtibata geçecektir.

İçindekilere Git



Kullanıcının Silinmesi Durumu
Bulunduğunuz kurumun UZEM’i (Sistem Yöneticisi) tarafından veya eğitmeninize yetki verilmiş ise eğitmeniniz tarafından kullanıcı hesabınız silinmiş olabilir.

Çözüm Nedir?
Üniversitenizin UZEM (Uzaktan Eğitim Merkezi) veya öğrenci işleri birimi ile irtibata geçerek hesabınızın silinip silinmediğini kontrol ettirebilir. Hesabınız kurumunuz tarafından uygun görülmesi durumunda tekrardan sisteme eklenecektir. Kurumunuzun sorunu çözememesi durumunda ALMS desteği ile irtibata geçecektir.

İçindekilere Git



Yanlış Şifre Deneme Limitinin Aşılması Durumu
Öğrenci şifre giriş ekranında kurumun UZEM’i tarafından belirlenen yanlış şifre girişi limitinden daha fazla sayıda yanlış şifre girmesi durumunda öğrencinin hesabı kilitlenir.

Çözüm Nedir?
Üniversitenizin UZEM (Uzaktan Eğitim Merkezi) veya öğrenci işleri birimi ile irtibata geçerek hesabınızın kitlenip kitlenmediğini kontrol ettirebilir. Hesabınız kitlenmiş ise kurumunuz tarafından uygun görülmesi durumunda tekrardan kilidin açılması sağlanabilir. Kurumunuzun sorunu çözememesi durumunda ALMS desteği ile irtibata geçecektir.

İçindekilere Git



OBİS Entegrasyon Sisteminin Durması Durumu
Eğer öğrenci kullanıcı adı ve parolası OBİS’ten (Öğrenci Bilgi Sistemi) alınıyorsa, OBİS sisteminin durması sonucunda ALMS sistemine giriş yapılamaz.

Çözüm Nedir?
Kurumunuz OBİS sistemini tekrar açtığında ALMS sistemine girişler de açılacaktır.

İçindekilere Git

arrow_back
Önceki Haber
Sonraki Haber
arrow_forward

Diğer Haberler